Výsledky výzvy Nezakopávej hřivnu

17.05.2015 21:36

Celkem jsme dostali 1400 Kč, tj. 7 hřiven od 8 dárců. Do výzvy se zapojilo 5 lidí a jedno společenství – celkem jsme rozdali 6 hřiven. Zbývající hřivna bude odeslána na účet Operace naděje. Akce začala po modlitbě u Martina ve zdi v Praze 6. dubna 2015 a byla ukončena po modlitbě 12. května 2015.

1) Společenství u ŘKF Lhotka se rozhodlo podpořit projekt Lékořice. Hospodařilo se dvěma hřivnami a nakonec Lékořici odeslalo 4579 Kč.

Nejnáročnější bylo domluvit si datum prodeje. Nakonec ale vše klaplo, nakoupily jsme suroviny, večer napekly dobroty a v neděli po mši s velkým (až překvapivým – alespoň pro nás) úspěchem vše asi během 10 minut prodaly.

2) Martin se rozhodl získané prostředky věnovat na pomoc obětem v Nepálu, kterou poskytuje humanitární organice United Methodist church. Z jedné hřivny se mu podařilo získat 422 Kč.

Původní záměr zhodnotit hřivnu ve spolupráci s mládeží naší farnosti, se nezdařil. Našlo se nakonec několik mecenášů, kteří si zakoupili závin a věnovali ho zároveň na pohoštění po modlitbě Taizé, při příležitosti oslavy narozenin bratra Rogera. Peníze vytěžené z hřivny jsme připojili ke sbírce na pomoc obětem zemětřesení v Nepálu.

3) Sára hospodařila také s jednou hřivnou a podařilo se jí získat 402 Kč. Získané prostředky podpoří projekt Zdravotní klaun.

Krátce po obdržení hřivny jsem dostala nabídku spolupracovat s kamarádem na plakátu, na který jsem měla nakreslit ilustrace. Využila jsem této příležitosti a rozhodla se obdrženou částku za obrázky použít na Hřivnu. Když jsem se dozvěděla, že si můžu sama vybrat, na jakou dobročinnou věc peníze půjdou, ihned mě napadli Zdravotní klauni. Nedávno mě totiž oslovili na ulici a zároveň jsem si vzpomněla, jak jsem sama byla v nemocnici a byť mi bylo 17 let, tak jsem se zdravotním klaunům tak smála, až mě z toho bolela operovaná kostrč. Chtěla bych podpořit jejich činnost, která zvedá náladu dětem připoutaných na lůžka.

4) Bětka a Maruška hospodařily s jednou hřivnou. Celkem získaly 1657 Kč, které podpoří Operaci naděje.

Velmi nás zaujal nápad s hřivnami, tak jsme se rozhodly, že ji rozhodně zakopávat nebudeme. Ještě před tím už jsme delší dobu pomýšlely na to, že bychom někdy rády zkusily upéct medovník. A tak jsme tyto 2 věci spojily a napadlo nás, že kousky medovníku budeme prodávat a tím rozmnožovat hřivny. Medovník se nám povedl a hned se po něm zaprášilo.

5) Marianna z jedné hřivny získala 1223 Kč, které také poputují na účet Operace naděje.

Přestože to není obzvlášť originální, rozhodla jsem se zkusit vydělávat pečením. Po dobu výzvy jsem se snažila při každé vhodné příležitosti nutit svým přátelům a známým upečené sušenky nebo koláče a byla jsem moc ráda, že se to docela dařilo.

Na modlitbu, která se na památku bratra Rogera konala 12. května 2015 v Praze, donesli účastníci své poslední výtvory, které po modlitbě posloužily jako občerstvení. Zároveň tato poslední etapa výzvy Nezakopávej hřivnu vynesla 2490 Kč, které budou také odeslány Operaci naděje.

Přehled prostředků:

Darované hřivny

1400

Rozdané hřivny

-1200

Získané prostředky – Lhotka

4579

Získané prostředky – Martin

422

Získané prostředky – Sára

402

Získané prostředky – Bětka a Maruška

1657

Získané prostředky – Marianna

1223

Získané prostředky – modlitba 12. května

2490

CELKEM

10973

Operaci naděje bude zasláno celkem 5570 Kč. Děkujeme všem, kdo se do výzvy zapojili, ať už tím, že hřivnu darovali, že s ní hospodařili nebo že si zakoupili nějaké výrobky.